lördag 3 november 2012

Direkt kontakt

Efter mycket funderingar har jag beslutat att kontakta vissa personer som gör mig arg. Dessa är bland annat VD för kronfågel - lantmännen, svensk fågel, guldfågeln, parken zoo, Ölands djurpark, arla och några till. Jag har skickat ett brev till dem och väntar nu på svar. Det är ett argt brev med en del uppmaningar. Jag har gjort detta för att förverkliga min ilska men för att jag också hoppas på att något gott ska komma ur den. Jag har också funderat på olika sätt att nå ut. Hur gör man för att inte bli tjatig, förvisande eller att få andra att känna sig dåliga? Nu väntar jag på svar.

Till den som är ansvarig

Jag vill bara att du ska veta att jag har tänkt på dig extra mycket på
sistone. Jag har utnämnt dig till en av de personer i världen som gör
mig mest förbannad. Det finns många olika anledningar till det och
några av dem är t. ex att jag anser att den verksamhet du är ledande
för är oerhört vidrig och oförsvarbar. Den är oetisk, utnyttjande och
girig. Du är ansvarig för att miljontals individer plågas
varje sekund av sina korta liv för att du ska tjäna pengar på det.
Likaså står du enligt mig för en av de mest anspråkslösa, utnyttjande
och exploaterande verksamheter som finns i Sverige i dag.
Detta gör dig till en sniken, penningkär, snål och självisk idiot som verkligen
borde tänka igenom vad din verksamhet innebär.

Djurskyddslagstiftningens 2 § säger att djur ska behandlas väl och
skyddas från onödigt lidande och sjukdom.

Om du inte vet att ryggradsdjur har känslor precis som människor kan
du läsa mer om det i den senaste forskningen:

http://www.djur.cob.lu.se/Svar/Kanselsinne.html#Smarta

http://www.djurensratt.se/sites/default/files/rapport_djurforsok_2007.pdf (s.17)


Här är också en länk till lite andra jobb som kan passa en person i
din position där man inte direkt arbetar med att plåga individer varje
sekund av deras liv:

http://www.jobbporten.se/sok-jobb/chef.htm

 Du borde tänka igenom detta, varför gör du så här? Jag förstår om du
inte kommer svara mig med en förklaring men jag hoppas det.

Vänligen
Sanna Larsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar